Sposoby na skuteczny influence marketing

Jednym z najlepszych sposobów na zdobycie nowych zwolenników w mediach społecznościowych i odwiedzających stronę internetową jest organizowanie akcji promocyjnych i konkursów. Ta strategia pomoże również ludziom rozpoznać Twoją markę, co z kolei pomoże rozwinąć Twój biznes i zwiększyć liczbę pozyskiwanych klientów.

Musisz upewnić się, że zasady i instrukcje są jasne, zanim poprosisz influencera o opublikowanie akcji rozdawniczej i/lub konkursu na jego stronie. Ważne jest również, aby zaoferować coś, co Twoi klienci uznają za wartościowe i przydatne, w przeciwnym razie szansa na to, że dołączą do konkursu jest niewielka.

Możesz również poprosić influencera, z którym będziesz współpracować, o przygotowanie zasad dotyczących giveaway i przesłanie ich do zatwierdzenia. Dodatkowo, możesz przeprowadzić z nimi burzę mózgów, aby mogli zorientować się, co chcesz, aby wydarzyło się podczas giveaway’u.

Ustal budżet i zdefiniuj strategię

Ustalenie konkretnego budżetu pomoże Ci znaleźć odpowiedniego influencera do współpracy. Musi to być korzystne zarówno dla Ciebie, jak i dla Twojego partnera influencera.

Oto kilka sposobów, na jakie możesz ustawić płatności:

  • Cost per click. Cost per click oznacza, że będziesz płacić influencerowi na podstawie liczby kliknięć, które kieruje na stronę docelową.
    Oferowanie darmowych produktów i/lub usług. Inni influencerzy akceptują darmowe produkty i/lub usługi w zamian za promowanie Twojej marki. Możesz im to zaoferować zamiast wynagrodzenia pieniężnego.
  • Cost per engagement. Podobnie jak w przypadku kosztu za kliknięcie, w tym przypadku możesz płacić influencerowi na podstawie liczby zaangażowań, które skieruje on na Twoją stronę docelową lub profil.
  • Pay per post. Niektórzy influencerzy wolą otrzymywać wynagrodzenie za post – szczególnie ci, którzy mają ogromną liczbę followersów.
  • Cost per acquisition. Nazywany również „cost per action”, jest dość podobny do cost per click i cost per engagement. Oznacza to jedynie, że będziesz musiał zapłacić influencerowi na podstawie liczby akcji, które poprowadzi on na Twoją stronę.

Jeśli chodzi o planowanie strategii zarządzania, powinieneś uwzględnić ważne czynniki, takie jak wykonywanie, planowanie i przegląd partnerstwa. Influencerzy zazwyczaj współpracują z kilkoma firmami jednocześnie i mogą być zdezorientowani lub nawet nie wywiązywać się ze swoich zobowiązań. Upewnij się, że stworzysz kalendarz, w którym oboje będziecie mogli zdecydować, kiedy i co opublikować.

Poproś influencerów o pomoc przy tworzeniu treści

Influencer(y) są po to, aby pomóc ci zdecydować, jaki rodzaj treści umieścić. Wiedzą, co jest trendy i co działa w branży, dlatego powinieneś usiąść z nimi i przedyskutować, nad czym pracować. Wiedzą, jak tworzyć angażujące i unikalne treści, które pomogą skalować Twoją markę, więc wykorzystaj ich doświadczenie. Zainteresowany reklamą w social media? Czytaj https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/ by dowiedzieć się więcej.

Unikaj influencerów, którzy brzmią jak robotycy. Ich treści powinny być relatywne i sprawiać wrażenie ciepłych i autentycznych, aby ludzie byli nimi zainteresowani. Większość influencerów tworzy krótkie filmiki o produktach i usługach, które promują, co zazwyczaj pokazuje, że używają produktów, aby zachęcić swoich zwolenników do zrobienia tego samego. Nie mówią oni bezczelnie swoim odbiorcom, aby kupili dany produkt – zamiast tego sami go używają, co jest jedną z największych mocy, jaką posiadają influencerzy.

Oto niektóre z najczęstszych typów treści, które publikują influencerzy:

  • Filmy wideo. Video marketing istnieje już od dłuższego czasu i nic nie wskazuje na to, by miał odejść w zapomnienie. Większość influencerów korzysta z tego typu treści, zwłaszcza ci, którzy używają YouTube i Instagrama jako swoich wybranych kanałów social media. zaznacza https://efectownia.pl/prowadzenie-social-media/.
  • Posty i historie na Instagramie. Wielu influencerów używa Instagrama jako swojej głównej platformy do influencer marketingu. Zazwyczaj zamieszczają oni na swoim kanale lub w swojej historii zdjęcie z wykorzystaniem produktów danej marki i zazwyczaj oznaczają firmę, z którą współpracują. Zazwyczaj zamieszczają również link do strony internetowej lub strony docelowej firmy, co zwiększa pozyskiwanie klientów.
  • Posty na blogu. Blogerzy zazwyczaj korzystają z tego typu platformy, gdzie zamieszczają artykuł promujący markę, z którą współpracują, z linkiem do strony docelowej i strony internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here