Istota social media w firmie
fot.unsplash.com

Social media to coś, o czym wiele osób w ogóle by nie pomyślało. Wyobrażasz sobie, że twój ojciec lata temu założył firmę budowlaną i teraz ma zakładać Facebooka, Instagrama czy TikToka? Ty może i tak, ale on już wcale nie. Social media są jednak istotne w promowaniu swojego biznesu i każda osoba, która ma własną działalność gospodarczą powinna je posiadać, niezależnie od tego czy twój biznes jest mały czy duży.

W tym artykule dowiesz się:

  • Social media a branża
  • Co jest lepsze – prowadzenie social media przez profesjonalistów czy samodzielnie? + CENNIK
  • Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy może wszystko na raz?

Social media a branża

Social media istotne są tak naprawdę przy każdej branży, jednak nie oznacza to, że ktoś, kto wykonuje remonty musi od razu zakładać konta na każdym możliwym portalu. Właśnie dlatego przygotowaliśmy dla ciebie listę stron oraz krótkie wskazówki, kto powinien z niego skorzystać.

  • Facebook – idealne dla każdego biznesu od remonty po restauracje czy freelancing;
  • Instagram – idelne dla freelancerów czy osób, które tworzą „estetyczne” rzeczy;
  • Twitter – idealne dla każdego, kto chce wchodzić w interakcję z potencjalnymi klientami;
  • Pinterest – źródło inspiracji, zainspiruj się i inspiruj innych, idealne dla osób, które „tworzą” coś, co ładnie wygląda;
  • YouTube – idealne dla tych, którzy chcą edukować innych, zarabiać na tym, a przy okazji promować swoje usługi czy produkty;
  • TikTok – idealne dla wszystkich, którzy potrafią stworzyć coś fajnego czy zabawnego, nie wymaga wiele czasu, ponieważ filmiki mają jedynie 15 sekund;
  • LinkedIn – idealny portal dla freelancerów czy osób poszukujących pracy lub kontaktów biznesowych;
  • Tumblr – odchodzi nieco w zapomnienie, jednak wciąż jest bardzo popularny, idealny dla osób, które tworzą np. treści czy grafiki;
  • SlideShare – idealne dla osób pracujących w marketingu czy reklamie;
  • GitHub – idealne dla programistów;
  • Contently – idealne dla copywriterów, marketingowców czy pisarzy;
Istota social media w firmie
fot.unsplash.com

Co jest lepsze – prowadzenie social media przez profesjonalistów czy samodzielnie? + CENNIK

Osoba, która profesjonalnie zajmuje się prowadzeniem social media, wykonuje zawód Specjalisty ds. social media. Skorzystanie z usług takiej osoby ściąga z ciebie całą „odpowiedzialność” (no prawie). To ona tworzy grafiki (na podstawie podesłanych przez ciebie zdjęć), to ona tworzy posty, ona nawiązuje kontakty z potencjalnymi klientami w komentarzach, ona zajmuje się promocją, kampanią i ona ustala wszystkie szczegóły. Tak naprawdę jednak cena, którą przyjdzie ci zapłacić jest zależna od zakresu zadań, ilości postów i treści/wyglądu tych postów. Według stawek w sieci za prowadzenie konta na Facebooku + Instagramie zapłacisz od 400 zł do ponad 2000 złotych miesięcznie.

Skąd takie kwoty? Wiele zależy od tego co dajesz od siebie i czego oczekujesz. Post na Facebooku można wrzucić w dwie minuty to fakt, ale nie chodzi tylko o to, aby ten post się pojawił i tyle. Chodzi także o kampanie reklamowe, o stworzenie czegoś, co ludzie przeczytają. Zastanów się – jak szybko przeglądasz Facebooka? Czy aby na pewno czytasz każdy post po kolei? Z pewnością nie. Czytasz te, które przykują twoją uwagę. Właśnie tego oczekuje się od Specjalisty ds. social media, aby wiedział on co wrzucić i kiedy wrzucić.

Istota social media w firmie
fot.unsplash.com

Facebook, Twitter, Instagram, Pinterest czy może wszystko na raz?

Często naczytamy się poradników w internecie i następne co robimy to zakładamy konta wszędzie i to absolutnie wszędzie! Rozpisujemy na kartce co będziemy wrzucać, gdzie i kiedy, a po kilku dniach zapał opada. Nie ma to sensu. Przede wszystkim dopasuj media społecznościowe do twojej branży. Czasem posiadanie jednego lub dwóch kont jest lepsze niż miliona, z których nie korzystasz lub są one średniej jakości. Pamiętaj, że liczy się jakość, a nie ilość. Wrzuć na luz i dokładnie przeanalizuj z którego social media najłatwiej ci się korzysta i z którego np. korzystasz na codzień. Jeśli będziesz samodzielnie tworzył posty na Facebooku, a w ciągu dnia i tak z niego skorzystasz to łatwo będzie ci się przełączyć na profil firmowy i skomentować np. post na grupie, polecając swoje usługi.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here