Zakładka „o mnie” to istotny element strony internetowej, o którym nie warto zapominać. Wiele osób uważa to za coś „zbędnego”, za tzw. wypełniacz, w końcu kogo interesuje kiedy założyłem firmę i co mnie zmotywowało do tego? W teorii masz rację, w praktyce jednak ta „głupia” zakładka to nie tylko potężne narzędzie marketingowe, ale i coś, w co ludzie klikają oraz czytają. Co tam napisać?
W tym artykule dowiesz się:
- Czy napisać zakładkę „o mnie” samodzielnie czy zlecić to profesjonalistom?
- Co powinno się znaleźć w zakładce „o mnie”?
- Czy zakładka „o mnie jest istotna”
Samodzielnie czy profesjonalnie, czyli wszystko o copywriterach
Próbujemy oszczędzać i nie ma w tym nic dziwnego. Zamiast jedzenia na mieście wybieramy domowy obiad. Zamiast ogromnego mieszkania w centrum miasta, decydujemy się na kawalerkę pod miastem. Zamiast zwykłych żarówek kupujemy te energooszczędne. Tak samo dzieje się w biznesie. Oszczędności są istotne, ale nie powinna na nich cierpieć jakość. Jeśli na codzień zajmujesz się copywritingiem i tworzysz treści, swoją zakładkę „o mnie” w swoim portfolio napisz samodzielnie. Często mówi się, że „szewc bez butów chodzi”, ale jednak nie warto olewać swojego biznesu i promocji swojego biznesu na rzecz swoich klientów.
Jeśli jednak nie masz kompletnie pojęcia jak się do tego zabrać, lepiej zlecić to profesjonaliście. Możesz samodzielnie przygotować szkic, który później prześlesz do copywritera, tak aby wiedział on czego mniej więcej oczekujesz. Stawki zaczynają się już od 10 zł/1000 zzs (znaków ze spacjami). Copywriterów możesz szukać na platformach takich jak np. useme, oferia, goodcontent, textbookers, grupy na Facebooku itp.
Obowiązkowe elementy zakładki „o mnie”
Jeśli znajdziesz copywritera sprawa w teorii powinna zostać załatwiona, ale jednak warto przypilnować „pracownika”. Każda zakładka o mnie powinna się składać z określonych elementów i być napisana w odpowiedni sposób. Jaki?
- Pisz krótko i na temat. Nie ma sensu lać wody to nie artykuł na bloga czy precel. Informacje mają być krótkie, treściwe. Żaden klient nie będzie chciał czytać eseju na kilka stron. Od tego mamy przecież wywiady czy autobiografie. Nie ma więc sensu opisywać każdego małego kroku i tego, jak zdenerwowała cię Pani w urzędzie, bo nie wiedziała jak napisać nazwę twojej firmy dziesięć lat temu.
- Ciekawe fakty są dużym plusem. Tutaj oczywiście wiele zależy od tego, co na tej stronie jest i jaka jest twoja działalność. W przypadku np. freelancera możesz wrzucić odrobinę humoru, faktów. Interesuje cię dana dziedzina? Konkretny temat? Warto o tym napisać. Jako pierwszy w Polsce założyłeś firmę, która w ofercie ma XXX? Powiedz o tym!
- Osiągnięcia, czyli jak się chwalić. Osiągnięcia to coś, czym warto sie chwalić, w końcu po to też to robimy. Nawiązałeś jakąś ciekawą współpracę? Jesteś właścicielem czegoś nietypowego? Może wykończyłeś dom dla samego prezydenta? Mów o tym, a raczej pisz o tym!
- Słowa kluczowe. Wyżej wspominaliśmy, że zakładka „o mnie” to świetne narzędzie marketingowe. Dlaczego? Jedno słowo – pozycjonowanie. Masz firmę, zajmującą się pomocą drogową? Pomyśl jak klient. Czy wpisze on w Google całe zdanie czy raczej frazę „pomoc drogowa Gliwice”? Wiesz o tym, że wpisze frazę, zatem umieść ją w tekście!
Perspektywa potencjalnego klienta a zakładka „o mnie”
Czy zakładka „o mnie” faktycznie jest potrzebna do czegoś więcej niż pozycjonowanie? Tak! Dzięki tej zakładce klient ma okazję bliżej cię poznać, na tyle, na ile to możliwe za pośrednictwem ekranu laptopa czy telefonu. Może w ten sposób sprawdzić czy nadajecie na tych samych falach. Dowiaduje się o twoim doświadczeniu, osiągnięciach. Zdecydowanie sprawia to, że kontakt między wami jest łatwiejszy. Wyobraź sobie, że codziennie otrzymujesz dziesięć telefonów z zapytaniem o twoje doświadczenie. Na pewno byłoby to męczące prawda? Zdecydowanie lepszą opcją będzie wrzucenie tego w zakładkę „o mnie”.
Oczywiście strona internetowa to nie tylko zakładka „o mnie”, ale i oferty, usługi, zdjęcia czy przykłady dotychczasowych realizacji, dane do kontaktu, dane firmy czy portfolio. Musisz niejako posiadać komplet tych wszystkich elementów, aby strona faktycznie wyglądała dobrze, profesjonalnie, ale przy tym treściwie. Jak to mówią „reklama jest dźwignią handlu”.